Wariator - co to jest ???

Widzisz wersję archiwalną wątku "Wariator - co to jest ???" z forum pl.misc.samochody



Darek - 9 Lip 2001, 03:13



Tadeusz Łopatkiewicz - 9 Lip 2001, 08:13




Wariatory STM to przekładnie bezstopniowe służące do regularnej prędkości
podczas pracy przekładni. Jest to przekładnia cierna, która pozwala na
uzyskanie przełożenia od 1:1,4 do 1:7,5 dzięki regulacji ręcznej położenia
satelit wykonanych ze stali łożyskowej, utwardzonej względem osi i
pierścieni dociskowych znajdujących się w wariatorze. Obudowa wykonana jest
z aluminium SG ALSIUNI 7369 dla małych rozmiarów większe wykonanie z żeliwa
G20 UNI 5007. Podzespoły typu łożyska, uszczelniacze, uszczelki, olej
zostały wybrane spośród produktów o podwyższonej jakości dla zagwarantowania
jak najdłuższego okresu bezawaryjnej pracy.

http://www.stmpolska.pl/all.html



Adamike - 9 Lip 2001, 12:01
Chyba wariometr....









Michał Kiełpiński - 10 Lip 2001, 16:40




Małe urządzenie do zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu zależnie od prędkości
obrotowej
silnika stosowane do instalacji gazowych w celu poprawy warunków spalania
gazu
(oszczędność gazu i zwiększenie mocy). Koszt ok 300-500zł
MK GALAXY VR6 LPG




Dariusz K. Ladziak - 10 Lip 2001, 17:13

Chyba wariometr....



Nie. Wariator. jak nie masz pojecia o cco pytaja to glosu nie zabieraj
bo na glupka lacno wasc wyjsc mozesz...
Wariator - czyli przekladnia o bezstopniowo zmienianym przelozeniu. W
technice samochodowej zwykle bywa to przekladnia na specjalnych (ze
stalowych segmentow lub z pobocznica ze stalowej tasmy) pasach
klinowych - zblizajac lub oddalajac od siebie stozkowe polowki kola
pasowego mozna zmieniac przelozenie - a jak regulowac oba kola to i w
znacznie wiekszym zakresie...
Zalety: Lepsza sprawnosc jak automatu ze sprzeglem hydrokinetycznym
cgoc gorsza jak klasycznej przekladni zebatej (ale zysk z lepszegp
dopasowania silnika do obciazen zwykle nadal daje zysk w zuzyciu
paliwa - chyba ze porownywac z szescio - siedmiobiegowa skrzynia
sterowana komputerem wraz z klasycznym sprzeglem ciernym sterowanym
tymze komputerem...).
Z wad - stosunkowo duza zawodnosc - elementy pracujace ciernie dosyc
szybko sie zuzywaja.


tomasz_marcin - 10 Lip 2001, 19:05
Wedle moich obserwacji samochodowo-forumowo-grupowych, wariator to ustrojstwo
odpowiadające za zmianę faz rozrządu w silnikach typu VTS, VTi, VVTi, itepe...
Aha, lubi się psuć, np. w fiacie punto HGT

Pozdrawiam,
PunTomas



jerzu - 11 Lip 2001, 04:04

Wedle moich obserwacji samochodowo-forumowo-grupowych, wariator to ustrojstwo
odpowiadające za zmianę faz rozrządu w silnikach typu VTS, VTi, VVTi, itepe...
Aha, lubi się psuć, np. w fiacie punto HGT



Nie tylko w Punto HGT - podobnie jest w AR. Ale to chyba dlatego że
owe wariatory pochodzą od tego samego producenta ;-)


I znowu wariat za kierownica, tym razem tragicznie
UWAGA WARIATKA ! ! ! Poznań.
Krosniewice E75 obok Kutna - gdzie jest tam LPG SHELL
  • moskwicza 412
  • dyplom informatyczny
  • przepuklina;zdjecie
  • udzial w rynku pzu zycie
  • 22licytacja domu
  • astral doors
  • osloskop emulek
  • zwrot podatku kupno komputera
  • rozprawki na temat marketingu
  • Przegląd postów z grup dyskusyjnych : Start